FAQ - Admitere ACS UPB 2023

Aici poate fi găsit un ghid detaliat al întregului proces de înscriere online pentru Examenul de Admitere ACS UPB 2023.

Există canale de comunicare directă cu elevii?

Da, există un grup de Facebook pe care sunt postate informații legate de întreg procesul de admitere din acest an și un grup de WhatsApp unde se poate comunica direct cu alți elevi, voluntari.

Unde pot găsi o variantă sumarizată a Regulamentului Examenului de Admitere?

O variantă sumarizată a regulamentului admiterii poate fi găsită la această adresă.

Prioritatea o are opțiunea, ca în anii precedenți, sau media?

În cadrul procesului de repartizare, se va realiza un clasament pe facultate cu toți participanții în ordinea mediilor obținute în urma probelor de concurs, iar aceștia vor fi repartizați la prima opțiune din lista lor de preferințe, în limita locurilor rămase libere. Spre exemplu, dacă elevul de pe locul 1000 are opțiunile ACS CTI, ACS CTI X, ACS IS, ACS IS X, dar la prima opțiune nu mai sunt locuri, se vor lua celelalte opțiuni până se găsește preferința unde mai sunt locuri libere, iar apoi opțiunile pentru redistribuire. De asemenea, un elev cu prima opțiune ACS IS nu va avea prioritate în fața unui elev cu a doua opțiune ACS IS, dar media mai mare.

Câte exerciții va avea examenul de admitere și cum sunt punctate acestea?

  1. Examenul de admitere va avea 20 de exerciții: 10 la Matematică și 10 la Fizică/Informatică, câte 1 punct fiecare exercițiu. Timpul destinat soluționării subiectelor din chestionarele de concurs ale celor două probe scrise este de 3 ore.

Procesul de înmatriculare va avea loc fizic sau online?

Pentru Sesiunea 1 de admitere, procesul de înmatriculare se va desfășura fizic, la Facultatea de Automatică și Calculatoare, între 10 – 12 Iulie 2023. Pentru Sesiunea 2 de admitere, procesul de înmatriculare se va desfășura fizic, la Facultatea de Automatică și Calculatoare, între 19 – 21 Iulie 2023. În ambele cazuri, deplasarea la facultate se va face conform unei programări prealabile

În ce dată va fi anunțată ziua în care trebuie venit la înmatriculare?

Înmatricularea se va face conform unei programări prealabile. Fiecare candidat poate rezerva intervalul în care se va prezenta la facultate pentru înmatriculare prin intermediul aplicației de programări.

Care este diferența dintre a mă înscrie online și a mă înscrie fizic?

Înscrierea online te scutește de o deplasare în plus la facultate și de existența unor posibili timpi de așteptare în momentul înscrierii. De asemenea, în cazul înscrierii fizice, va fi necesară o programare prealabilă, ce se poate realiza așa cum este explicat în cadrul întrebării ”În ce dată va fi anunțată ziua în care trebuie venit la înmatriculare?” Per total, noi recomandăm înscrierea online, întrucât în toată aceasta perioadă – de înscriere, probă scrisă, înmatriculare – este benefică minimizarea deplasărilor la facultate.

Ce pot face dacă nu pot participa fizic la înmatriculare? Există posibilitatea de a mă înmatricula online?

Înmatricularea se desfășoară doar în format fizic, la Facultatea de Automatică și Calculatoare. Mai mult, înmatricularea se realizează fie personal, fie prin împuternicire notarială. Astfel, dacă elevul nu poate participa personal la înmatriculare, acesta poate împuternici notarial o altă persoană pentru ca persoana împuternicită să realizeze înmatricularea în locul elevului.

Care au fost ultimele medii de admitere la ACS în anii anteriori?

Mediile de admitere din perioada 2013 – 2022 pot fi consultate aici. Documentul conține inclusiv mediile din anul 2020, anul în care admiterea a fost pe bază de dosar.

Care este perioada de înmatriculare?

Pentru Sesiunea 1, perioada de înmatriculare este 10 – 12 Iulie 2023. Pentru Sesiunea 2, perioada este 19 – 21 iulie 2023, atât pentru candidații admiși preliminar.

Care sunt constrângerile referitoare la probele de admitere?

Probele susținute pentru prima opțiune nu restricționează alte posibilități de înscriere la redistribuire.

La câte facultăți mă pot înscrie și cât costă acest proces pentru fiecare în parte?

Înscrierea se realizează la o singură facultate de bază ce susține admitere cu examen scris și se pot pune opțiuni de redistribuire la alte facultăți, fără a avea o limită în alegerea acestora și fără a achita o taxă suplimentară în funcție de numărul de opțiuni. Pentru facultatile ce susțin admitere pe bază de dosar se realizează câte o înscriere separată pentru fiecare,astfel de facultate cu plata taxei de înscriere pentru fiecare.

Cât de repede se poate realiza înmatricularea după ce ai ocupat locul dorit?

Înmatricularea se realizează strict în perioada 19 – 21 Iulie 2023 (vezi întrebarea “Care este perioada de înmatriculare?”).

Când va trebui să completăm cererile pentru loc în cămin? Se poate alege orice cămin? (P5 de exemplu). Dacă avem prieteni, putem face cerere sa stăm cu ei în camera?

Pentru cazarea la cămin se va specifica dacă se dorește acest lucru în formularul de pe platforma online de admitere, urmând ca mai apoi să se completeze un formular online după înmatriculare pentru preferințe legate de un cămin anume (P3, P5, P6, P16 sau P22) sau de colegi de cameră, precum și pentru preferințe legate de colegi de grupă și alegerea disciplinelor opționale pentru anul I de facultate. Repartizarea pe cămin, cameră și colegi va apărea în contul de studenti.pub.ro al fiecăruia, iar cazarea se va face în weekendul dinaintea începerii anului universitar.

Se poate face cerere pentru a fi cu o anumită persoană în aceeași grupă?

Da, preferințele legate de colegii de grupă se pot exprima în formularul menționat anterior (vezi întrebarea anterioară).

În ce constă procesul de înmatriculare?

Procesul de înmatriculare se va desfășura fizic la Facultatea de Automatică și Calculatoare și va consta în plata taxei de înscriere, aducerea diplomei de Bacalaureat în original și a altor documente (vezi secțiunea Documente necesare).

Rezultatele se vor da pe loc sau în ziua următoare?

Fiecare candidat va primi rezultatul său individual pe loc, imediat după terminarea probei de admitere. Rezultatele intermediare vor fi afișate pe 18 iulie, contestațiile se vor putea depune în aceeași zi (18 iulie), iar rezultatele finale vor fi anunțate pe data de 19 iulie.

Mai este posibil sa mă înregistrez pe platformă dacă nu am făcut-o până acum?

Înregistrarea poate avea loc cel târziu în ultima zi din perioada de înscrieri online (înscrierile online se încheie în data de 13 iulie, ora 16:00).

Care este criteriul în funcție de care se oferă bursa după admitere?

Există un buget alocat și în limita acestuia și în funcție de media obținută după admitere, sunt oferite bursele.

Cât va costa în total înscrierea?

Taxa de înscriere este de 125 lei. Sunt scutiți de această taxă:

    1. Orfanii de unul sau ambii părinți, cei proveniți de la Casele de copii sau din plasament familial
    2. Copiii eroilor-martiri sau ai răniților din timpul Revoluției din decembrie 1989
    3. Copiii salariaților din Universitatea POLITEHNICA din București
    4. Copiii personalului didactic și didactic auxiliar din sistemul românesc de învățământ.
    5. Candidații cu situație materială precară, în special cei proveniți din mediul rural

Scutirea de taxă se realizează prin prezentare unor acte doveditoare a situațiilor menționate la subpunctele 1-5. De asemenea, elevii care s-au înscris în Sesiunea 1, dar nu au fost admiși, beneficiază de reducerea taxei de înscriere pentru Sesiunea 2 de la 125 de lei la 50 de lei.

Va fi asigurată cazarea în timpul admiterii?

Cazarea va fi asigurată pentru o singură noapte (cea de dinaintea examenului) celor care solicită acest lucru printr-o cerere la adresa [email protected].

Este obligatorie probă de limba engleză sau se poate echivala cu un atestat/alt examen?

Facultatea de Automatică și Calculatoare are programe de studii doar în limba română. În consecință, admiterea la Facultatea de Automatică și Calculatoare nu presupune susținerea unei probe de limbi străine sau depunerea unui certificat de limbi străine. În schimb, dacă printre opțiunile tale se regăsește vreun program de studii desfășurat într-o limbă străină (de exemplu, la FILS), poți echivala proba la limba engleză cu un atestat (spre exemplu: Cambridge, minim B2).

În ce format se va afișa clasamentul?

Statutul candidaturii tale (admis, respins, redistribuit) poate fi consultat pe site-ul admiterii, la Secțiunea “Stadiu curent”, iar rezultatele finale (“clasamentul”) vor fi afișate pe site-ul admiterii, fiind anonime.

Care este programa probelor de concurs pentru admitere?

Detalii legate de programa probelor de concurs se pot găsi în regulamentul admiterii (vezi întrebarea “Unde pot găsi regulamentul admiterii?”), începând cu pagina 86.

Se poate sa mă înscriu și la o altă universitate și să mă înscriu și la UPB după aceea?

Da, cineva se poate înscrie la 2 sau mai multe facultăți. Dacă persoana respectivă este acceptată și dorește să se înmatriculeze la 2 sau mai multe facultăți, se poate înmatricula la buget la o singură facultate, la celelalte facultăți fiind obligată să se înmatriculeze la taxă.

În cadrul procesului de înmatriculare la admiterea anticipată contează la ce materii am dat bacalaureatul?

 Nu. Admiterea este independentă de probele susținute în cadrul Bacalaureatului.

Exista modulul pedagogic la această facultate?

Da, există acest modul și este gratuit și se desfășoară pe durata a 3 ani.

Dacă sunt admis pe locurile cu taxă pot să ocup un loc în cămin? De asemenea, am dreptul la bursa?

Pentru studenții care sunt înmatriculați la taxă există atât posibilitatea de a se caza la cămin, plătind un tarif diferențiat, dar și posibilitatea de a beneficia de bursă, dacă media permite acest lucru.

Dacă nu se eliberează diploma de Bacalaureat în timp, ce trebuie făcut? Trebuie luată de la liceu foaia matricola?

Răspunsul acestei întrebări se găsește în secțiunea ”Documente necesare pentru înmatricularea în Sesiunea II”. 

Unde se poate găsi Regulamentul Examenului de Admitere?

Regulamentul admiterii poate fi găsit la această adresă.

Pentru înmatriculare/glisare este obligatorie diploma de Bacalaureat în original sau poate fi adusă și sub formă de copie legalizată?

Da, poate fi adusă și o copie legalizată a diplomei de Bacalaureat, dar în toamnă trebuie adusă în original.

Va trebui să ne completăm singuri numărul de bancă pe legitimație sau se va completa automat după ce este disponibil?

Legitimația de bancă va fi completată de secretariat și se va găsi pe banca din sala de examen. Voi va trebui să descărcați legimația de concurs, pe care o veți prezenta în ziua examenului. Aceasta se va descărca de pe site-ul admitere.pub.ro, de la secțiunea Opțiuni de înscriere, cum este atașat în imaginea de mai jos.

Se poate vedea numărul de persoane înscrise la examenul de admitere?

Da, numărul persoanelor înscrise la admitere se poate afla de pe site-ul admitere.pub.ro.

Exista o casuta pe platforma cu: voi depune diploma de Bacalaureat în original la facultate. Dacă nu am bifat-o, dar aducem diploma de bacalaureat în original odată ce am fost admiși, nu este vreo problema?

Nu este nicio problema. În orice caz, dacă rămâi la facultatea noastră, vei fi obligat să aduci diploma de Bacalaureat în original până în toamnă.  

Examenul va fi supravegheat tot de studenți?

Nu, examenul va fi supravegheat de profesori.

Cine elaborează subiectele de admitere?

Subiectele vor fi elaborate de Comisia de Admitere, formată din cadre didactice.

Începând cu ce oră se face accesul în campus?

Accesul în campus se face începând cu ora 08:00. 

Când vom fi anunțați despre repartizarea în săli?

Repartizarea va apărea în contul de pe admitere.pub.ro până cel târziu duminică seara.

Cum mă pot înscrie ca olimpic la sesiunea curentă de admitere (Sesiunea II)?

 Înscrierea în Sesiunea II de admitere pentru elevii olimpici se realizează conform Anexei VI din Regulamentul de admitere, iar dacă aceștia sunt eligibili, vor fi declarați admiși fără a fi nevoie să susțină proba scrisă.

Documente necesare pentru înscrierea online (în Sesiunea II)

Atenție! Aceste documente doar se încarcă pe site-ul admiterii, candidatul NU trebuie sa meargă la facultate și să depună actele din tabelul de mai jos.

De asemenea, originalele acestor documente vor fi necesare în etapa de înmatriculare. Neconcordanțe între documentele furnizate la înscriere și cele furnizate la înmatriculare atrag după sine eliminarea din concurs și aplicarea prevederilor legale referitoare la declarații false.

Documente necesare pentru înscrierea fizică, la secretariatul facultății (în Sesiunea II)

Documente necesare pentru înmatricularea în Sesiunea I

Documente necesare pentru înmatricularea în Sesiunea II